Met deze 7 best practices schrijf je binnen no-time dé beste AdWords advertentie!

 

1. Verwerk de zoekterm in je koptekst

Verwerk zoveel mogelijk het precieze zoekwoord in de advertentietekst. Dit maakt je advertentie niet alleen relevanter voor de bezoeker. Ook komt het ten goede van de kwaliteitsscore en zal je door Google beter beloond worden in de vorm van een betere advertentiepositie en lagere kosten per click.

2. Gebruik meerdere tekstadvertenties per zoekwoord

Maak meerdere advertenties voor 1 zoekwoord. Zorg dat je minimaal 3 uitgebreide tekstadvertenties aan een zoekwoord koppelt. Zo kun je testen met verschillende uitingen en krijg je inzicht welke advertentieteksten nou juist wel of niet werken voor jouw bedrijf.

3. Breng je concurrenten in kaart

Doe onderzoek naar de advertenties van je concurrenten. Google zelf eens op je top 5 zoekwoorden en je zult zien wie je concurrenten zijn en welke copy ze gebruiken voor hun advertenties. Gebruik deze input nuttig denk na hoe jij je advertentie zo onderscheidend mogelijk kan maken.

4. Gebruik een Killer CTA!

Gebruik een killer CTA! Om je advertentie compleet te maken zorg je ervoor dat je een pakkende Call To Action gebruikt. Dit geeft de bezoeker een reden om te klikken en spoort aan tot het uitvoeren van een handeling. Met alleen “Koop nu” kom je tegenwoordig niet meer weg. Geef je publiek een goede reden waarom ze de door jouw gewenste actie moeten uitvoeren. Meer tips over het schrijven van een goede CTA vind je in dit artikel.

5. Speel in op FOMO

Speel in op het gevoel van je bezoeker. FOMO. Fear of missing out, wie heeft er tegenwoordig niet mee te maken… Ideaal om in je CTA te verwerken. Afhankelijk van je product of dienst, kun je bijvoorbeeld inspelen op een gelimiteerde voorraad, een aanbieding of een korting die bijna verloopt. “

6. Onderscheid jezelf met USP’s

Breng in kaart wat jou onderscheidt van je concurrenten en verwerk deze USP’s in je advertentieteksten. Je hebt de kans om jezelf nu te verkopen, dus pak die kans! Je wilt natuurlijk niet ondersneeuwen tussen al die concurrenten. Bedenk daarom goed wat jij aan je bezoeker biedt wat je concurrenten niet doen.

7. Gebruik zoveel mogelijk advertentieextenties

Bekend met de uitspraak groter is beter? Nou gaat dit niet voor alles op maar in het geval van je advertentie wel. Zorg daarom dat je advertentie extensies toevoegt aan je oorspronkelijke ad. Google biedt je de mogelijkheid om verschillende extensie typen toe te voegen. Wil je bijvoorbeeld dat mensen je bellen via een advertentie, hang dan een oproepextensie onder je ad. Wil je je belangrijkste diensten of producten onder de aandacht brengen, dan maak je gebruik van de extensie voor highlights of website informatie toe. Wil je weten welke extensies je nog meer kunt inzetten, kijk dan eens even hier.

 

Hulp nodig bij jouw Google Ads campagnes?

Ben je van plan om te gaan adverteren binnen Google Ads en wil je hulp bij het opzetten van je campagnes. Bij Snugger denken we graag met je mee!

Heb je al campagnes draaien maar denk je dat er meer uit te halen valt? We nemen vrijblijvend een kijkje in je account en vertellen je waar de mogelijkheden liggen!

WhatsApp WhatsApp ons direct!