Skip to main content

Bij deze; 28 redenen waarom SEO uitbesteden slim is.

Het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie bespaart niet alleen tijd maar uiteindelijk ook geld. Interne resources kunnen beter ingezet worden voor het verbeteren van bedrijfsvoering, sales, of zelfs finance. Hieronder beschrijf ik enkele voordelen van het uitbesteden van SEO, gebaseerd op feedback van mijn eigen klanten.

  1. Genereren van hogere posities in Google voor meer bezoekers. Door SEO uit te besteden behaal je simpelweg hogere posities in Google, wat resulteert in (kwalitatieve) bezoekers. Deze bezoekers zijn specifiek op zoek naar de dienstverlening van de website. Met een doordachte contentstrategie kan gericht worden gefocust op het aantrekken van de meest relevante bezoekers.
  2. Kwalitatieve leads dankzij betere organische posities. Verbeterde organische posities leiden tot kwalitatieve leads. Niet alleen zijn de websitebezoekers relevanter, maar de leads die hieruit voortkomen zijn in de praktijk ook van hogere kwaliteit. Hoogwaardige Marketing Qualified Leads (MQL’s) zorgen voor tevredenheid op de salesafdeling, wat op zijn beurt bijdraagt aan een verhoogde omzet.
  3. Gedeelde kennis in samenwerking met een SEO-specialist. Een SEO-specialist beschikt over uitgebreide kennis van zoekmachineoptimalisatie, terwijl het bedrijf dat de SEO uitbesteedt diepgaande kennis van de markt heeft. Deze gecombineerde kennis leidt tot een optimale strategie. Bij het opstellen van de strategie wordt nauwkeurig gekeken naar de ontwikkeling en positionering van concurrenten, wat bijdraagt aan een breder begrip van de markt en de spelers.
  4. Pakken van laaghangend fruit met een frisse blik. Bij het uitbesteden van SEO kan in de eerste fase worden gekeken naar het ‘laaghangend fruit’ – de eerste implementaties die op de website kunnen worden doorgevoerd. De frisse blik van een SEO-partij resulteert in een nieuwe strategie, waarbij het laaghangend fruit centraal staat.
  5. Delen van commerciële kennis uit de markt. Samenwerken met een SEO-bureau betekent het delen van commerciële kennis uit de markt. Dit omvat informatie over de SEO-content van concurrent x, de ontwikkeling van concurrent y op zoekwoord 1, 2 en 3, en de belangrijkste trends in de marktontwikkeling.
  6. Deskundige blik op het complexe Google-algoritme. Het Google-algoritme wordt elke maand complexer en ondergaat dagelijks updates die een impact kunnen hebben op de organische vindbaarheid. Een toegewijde SEO-specialist kan hierin adviseren, zowel in tijden van positieve als minder positieve resultaten in Google-posities.
  7. Continu inspelen op veranderingen in het Google-algoritme .Aangezien het Google-algoritme dagelijks verandert, is het uitbesteden van SEO essentieel. Dit zorgt ervoor dat er altijd een partij is die deze veranderingen in de gaten houdt en hierover adviseert.
  8. Voortdurende actie vanwege concurrentie. In dynamische markten, zoals ook in Nederland, is stilzitten geen optie, zelfs niet als je positie 1 hebt bereikt. Het uitbesteden van SEO zorgt ervoor dat er continu actie wordt ondernomen om concurrentie voor te blijven.
  9. Kostenbesparing door SEO uit te besteden. Het uitbesteden van SEO is vaak kosteneffectiever dan het aannemen van een interne specialist. Een samenwerking met een SEO-specialist kost vaak minder dan de helft van het salaris van een (senior) in-house SEO-specialist. Bovendien is BTW nog steeds aftrekbaar.
  10. Gebruik van professionele tools door een SEO-specialist. SEO-specialisten maken gebruik van professionele en vaak prijzige tools, zoals ScreamingFrog, Ahrefs en SEMrush. Het inhuren van een SEO-specialist is daarmee minder duur en arbeidsintensief dan zelf de zoekmachineoptimalisatie uitvoeren.
  11. Kennisdeling als kernpunt bij SEO uitbesteden. Kennisdeling staat centraal bij veel SEO-trajecten. Dit omvat technische aspecten, maar ook het delen van kennis over het schrijven van content voor Google.
  12. Creëren van intern draagvlak door SEO uit te besteden. In grotere organisaties is het lastig intern draagvlak te creëren voor SEO. Het uitbesteden hiervan werkt voordelig, omdat het een hogere prioriteit krijgt door de gemaakte uitgaven.
  13. Vinden van een kwalitatieve SEO-specialist is uitdagend. Het vinden van een goede in-house SEO-specialist is bijna onmogelijk in de huidige arbeidsmarkt. Veel specialisten zijn begonnen als freelancer of werken nog steeds bij SEO-bureaus vanwege de uitdaging en dynamiek die het werken met verschillende klanten met zich meebrengt.
  14. Ervaring binnen het vakgebied door SEO uit te besteden. SEO uitbesteden betekent dat er iemand met ervaring binnen SEO meekijkt en bijdraagt aan de snelheid en het resultaat van het traject. Het inhuren van een SEO-specialist garandeert niet alleen topkwaliteit maar ook iemand die op de hoogte is van de laatste SEO-trends en blijvende resultaten kan boeken.
  15. Beperkte SEO-kennis bij algemene marketeers. Algemene marketeers hebben vaak geen diepgaande kennis van SEO. Een specialistische SEO-expertise vereist dagelijkse actualisering en ervaring binnen verschillende projecten.
  16. Breedte van het vakgebied vereist continue bijhouden. SEO is een breed vakgebied dat voortdurend bijgehouden moet worden om op de hoogte te blijven van veranderingen in het Google-algoritme en updates van andere SEO-tools.
  17. Nauwkeurige positiebewaking door SEO-bureau. Een SEO-bureau houdt altijd nauwkeurig de posities bij, waardoor tijdig kan worden ingegrepen bij problemen en een stijging van een positie kan worden benut voor het verbeteren van websitecomponenten.
  18. SEO uitbesteden als verzekering tegen impact. Het uitbesteden van SEO fungeert als een verzekering voor veel bedrijven. Bij updates van Google of dalingen in organische posities neemt het samenwerkende bureau actie.
  19. Meerwaarde voor andere kanalen dankzij SEO uitbesteden. Een verbeterde SEO draagt bij aan verhoogde conversie en ondersteunt andere kanalen in marketingplannen, vooral in omnichannel strategieën.
  20. Focus op waar je goed in bent met meer tijd. SEO vereist een lange adem en constante aandacht, waardoor het tijdrovend is voor een organisatie om zelf uit te voeren. Uitbesteden aan een SEO-specialist biedt meer tijd voor focus op andere taken binnen de onderneming.
  21. Optimaal resultaat op lange en korte termijn door SEO uit te besteden. SEO uitbesteden leidt eenvoudigweg tot betere resultaten in Google. Het waarborgt optimale implementatie van SEO-componenten volgens de richtlijnen van Google. Dit resulteert in kwalitatief verschil ten opzichte van zelf uitvoeren, met verzekerd succes op zowel korte als lange termijn.
  22. Tijds- en energiebesparing door SEO uit te besteden. Zelf aan de slag gaan met SEO en een verkeerde strategiekeuze kan maanden of zelfs jaren kosten. Door SEO uit te besteden wordt tijd en energie bespaard.
  23. SEO uitbesteden voor kennis vanuit diverse markten. Het uitbesteden van SEO brengt kennis vanuit diverse markten met zich mee. SEO-bureaus hebben vaak klanten in verschillende branches, waardoor deze kennis kan worden gedeeld.
  24. Samenwerking voor hogere omzet. Samenwerken met een SEO-bureau resulteert in een hogere omzet. Verbeterde posities in Google trekken meer relevante bezoekers aan, wat bij constante conversie bijdraagt aan een verhoogde omzet.
  25. Verhogen van kwaliteit van de website door duurzaam SEO-traject. Duurzaam SEO draagt bij aan het verhogen van de kwaliteit van de website. Dit heeft niet alleen invloed op de posities in Google, maar ook op de snelheid en gebruikerservaring van de website.
  26. Bijdrage aan naamsbekendheid door SEO uit te besteden. SEO uitbesteden draagt bij aan verdere naamsbekendheid van het bedrijf, wat op de lange termijn leidt tot meer leads en aanvragen.
  27. Voorkomen van dalingen bij website migraties door SEO uit te besteden. Bij elke vorm van migratie is het cruciaal dit uit te besteden aan een SEO-specialist om dalingen in organisch verkeer te voorkomen.
  28. Voorkomen van dalingen bij domeinmigraties door SEO uit te besteden. Bij complete domeinmigraties is het van belang dit in de meeste gevallen

Hulp nodig bij jouw SEO strategie en uitvoer?

Zie je het voordeel van onze potentiële samenwerking? Maar weet je niet hoe je moet beginnen? Bij Snugger denken we graag met je mee! Wij hebben na 10 jaar ervaring een antwoord op elke vraag! Neem contact met ons op en dan kijken we samen met jou hoe we het verder gaan doen!