Dé 5 redenen waarom je een nieuwe website nodig hebt.
Bijna alles heeft een houdbaarheidsdatum.
Je kleding, je laptop en je telefoon zijn eens in de zoveel tijd aan vervanging toe.
Wanneer is de laatste keer dat je vol trots je website hebt laten zien op een verjaardag?
Als je je dat niet meer kunt herinneren, dan ben je waarschijnlijk toe aan een nieuwe website.
Dit zijn de 5 redenen om een nieuwe website te overwegen.
1. Niemand bezoekt je website
Log je elke eerste maandag van de maand in op Google Analytics?
Klik je dan teleurgesteld weer weg omdat je geen bezoekers hebt?
Dan weet je dat het tijd is voor een nieuwe website.
Elke website is vindbaar, soms moet je wel even zoeken. Is jouw website niet goed vindbaar? Dit kan enerzijds te maken hebben met de techniek van de website. Zit de website technisch goed in elkaar? Laadt de website snel genoeg in? En wordt het Google makkelijk gemaakt de website te indexeren? Dit is voor een groot deel de verantwoordelijkheid van je webbouwer. Anderzijds kan dit liggen aan de content op je website. Vindbaarheid bestaat uit veel factoren.
Zijn je menus logisch? Plaats je regelmatig nieuwe content en is je content aantrekkelijk genoeg? Is het zoekmachine vriendelijk?
2. De website werkt niet (goed) op mobiel
Tjonge, dat meen je niet!
Praktisch gezien krijgt de helft van je bezoekers je website niet in full of fact te zien. En dat is zonde! Je wilt jouw verhaal toch goed overbrengen?
to do:
Zorg voor een full responsive website, deze past zich automatisch aan elk scherm en device aan.
3. Je krijgt geen leads via je website
Laten we eerlijk zijn. Elke onderneming heeft een (goede) website nodig. Zeker anno 2017.
Een website werkt voor jou, als het goed is. Je kunt 1000 bezoekers per maand op je website hebben maar als je niets verkoopt dan gaat er iets verkeerd.
Krijg je geen leads binnen via je website? Dan is er werk aan de winkel.
to do:
Het is tijd om te onderzoeken waarom je website niet goed converteert. Het kan aan een aantal zaken liggen: de indeling is niet logisch, de website is te traag, er staat oude content op of de website is verouderd. Soms kun je door een paar (simpele) aanpassingen de website beter laten converteren.
4. Je website is ouder dan de eerste Iphone
In 2007 werd de eerste Iphone verkocht in Nederland. Als in dat jaar ook jouw website gelanceerd is dan weet je dat het tijd is voor een nieuwe.
Je ziet toch ook niemand meer met een Iphone 1?
De ontwikkelingen in de online wereld gaan hard. Een slimme ondernemer speelt hierop in. In de praktijk zijn er nog veel ondernemingen met verouderde of zelfs geen website. Er zijn in Nederland ongeveer 1,5 miljoen ondernemingen, hiervan heeft (in 2015) een derde (550.000) een website. Dit geeft des te meer aan hoe makkelijk het kan zijn om je concurrentie online in te halen.
5. Je schaamt je voor je website
Ik neem aan dat je een trotse ondernemer bent, je bent trots op wat je levert en wat je verkoopt. Hier hoort natuurlijk een passend online visitekaartje bij, je website. Als je je website bewust verbergt dan weet je dat het tijd is voor een nieuwe.